MINUMLAH JUS DURIAN BELANDA ASLI DI LEBIH 500 RESTORAN SEKITAR SELANGOR, KL, IPOH, SG. PETANI, MELAKA....PASTIKAN PRODUK ASLI DENGAN JENAMA PURIASLI, sesiapa yg berminat utk membekal kepada restoran di kawasan anda sila hubungi kami, dijamin pendapatan boleh mencecah RM5K sebulan sila hubungi 0182001100

PERHATIAN

MAKLUMAN KEPADA SEMUA PELANGGAN KAMI, PIHAK KAMI DAPATI SUDAH ADA PRODUK SEUMPAMA KAMI DI PASARAN. PIHAK KAMI DAPATI PRODUK INI DICAMPUR DENGAN TEPUNG BAGI MENDAPAT KEPEKATAN SERTA FIZIKAL YG SAMA DENGAN KELUARAN KAMI. HARAP PELANGGAN TIDAK TERTIPU DENGAN TAWARAN MURAH KELUARAN PESAING KAMI. PASTIKAN PRODUK BERKUALITI UTK KESIHATAN ANDA. MAKLUMAT BERKENAAN PRODUK SILA LAYARI www.puriasli.com

IS IT TRUE SOURSOP / DURIAN BELANDA COULD FIGHT CANCER?

IS IT TRUE SOURSOP / DURIAN BELANDA COULD FIGHT CANCER?

WHEN YOU DO A SEARH IN INTERNET, YOU WON'T GET TRUE ANSWER ABOUT SOURSOP AND CANCER, IS IT TRUE SOURSOP 10,000 TIMES STRONGER THAN CHEMO? OR ALL THIS FRUITS FARMER AND TRADERS JUST MAKING UP A STORY ABOUT THIS SOURSOP TO MAKE MONEY? WELL GET YOUR EVIDENCE AND INFORMATION HERE

Tuesday 2 August 2011

MENGAPA PUREE/PURI?

Sepanjang tempoh saya memasarkan Produk Puri Durian Belanda ini, saya selalu di hujani soalan MENGAPA PURI? mengapa tidak dikekalkan dalam bentuk asal atau hanya isi berbentuk ulas2 isi durian belanda.

Untuk pengetahuan semua, pihak kami bukanlah baru didalam menguruskan buah durian belanda ini. kami adalah pengimport buah durian belanda yg paling besar ( jika diukur dari volume ) 

Kami membekalkan buah durian belanda segar ini ke pasaraya2 besar di Malaysia dan juga pemborong2 di seluruh semenanjung Malaysia. 

Sepanjang pegalamam kami menguruskan buah ini, kami dapati adalah amat sukar untuk menguruskan buah ini kerana ia mengeluarkan kadar gas Ethylene yg tinggi. Pengeluaran gas ini menyebabkan buah masak dengan cepat dan kesegaran fizikal buah tidak dapat dikekalkan pada tempoh yg lebih lama.

Bagi mengatasi masalah ini kami membuat keputusan untuk mengimport buah ini dari negara asal tanpa kulit (skinless) dan memprosesnya menjadi bentuk puri. Puri ini dipilih kerana pengguna akan dapat merasa  buah yg sebenar bagi tujuan kesihatan serta faedah buah ini.

Ada juga yg mencadangkan agar hanya mengasingkan ulas2 buah durian ini dan disimpan di dalam bekas. Persoalanya jika dibuat di dalam bentuk ini, isi buah itu perlu diawetkan supaya ianya tahan lebih lama. Maka dengan itu isi buah ini perlu dicampurkan dengan air, bahan pengawet, bahan kimia serta gula. Gula digunakan bagi mengurangkan rasa bahan pengawet yg digunakan.
Inilah yg dimaksudkan isi / ulas bersama biji

Jadi pihak kami tidak bersetuju isi durian belanda ini dikekalkan dalam bentuk yg asli, kerana ianya akan nampak asli tapi tidak lagi berfungsi sebagai makanan/minuman kesihatan kepada pengguna. Maka matilah fungsinya sebagai melawan kanser.  Kandungan gula yg tinggi digunakan akan menyebabkan kesan yg lebih buruk kepada pesakit kanser serta pesakit kencing manis.

Puree / Puri ini pula jika dilihat tidak lagi dalam bentuk fizikal nya yg asal, ia telah dihancurkan , dikisar, dibuang bijinya. Tetapi ini dilakukan bagi memastikan isi ini dapat melalui proses steril yg dilakukan tanpa perlu dicampur dengan gula. Tahap khasiat buah ini dapat dikekalkan 100%, tanpa campuran gula, pengguna boleh memakan puree ini begitu sahaja atau juga boleh dibuat jus, hanya campurkan 2-3 sudu ke dalam gelas bersama air, siap untuk diminum.

Namun harus diingat puree ini harus dikekalkan didalam freezer bagi memastikan tahap ketahanannya.




Ini adalah bentuk buah skinless yg dibawa masuk dari negara asal
Jadi pihak kami amat berharap yg kami dapat memberikan maklumat sebenar serta pengetahuan kepada pengguna. Jadilah pengguna yg bijak, kerana anda berhak memilih yg terbaik untuk diri anda!

No comments:

Post a Comment

TAWARAN UNTUK MENJADI PENGEDAR

TAWARAN KEPADA SESIAPA YG BERMINAT UNTUK MENGEDAR PURI DURIAN BELANDA, KAMI MENCARI PENGEDAR SELURUH SEMENANJUNG MALAYSIA. SILA HUBUNGI 018-2001100 atau 013-3177012 ATAU BOLEH EMAILKAN PERTANYAAN ANDA KE sales@puriasli.com